• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kronofogden dragit pengar från konto

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377

jag fick hem en kopia på beslut om löneutmätning. Dock är det fel adress till arbetsgivaren. Arbetsgivaren bekräftade aldrig min inkomst trots två påminnelser, jag ringde tre ggr till tjejen som utrede min inkomst och tillslut sa hon att det jag uppgivit stämmer då hon ävem kikar med skattejurist osv.

ska jag själv skicka en kopia till lönekontoret tkr du? Vill verkligen att det ska komma igång till juni


Ska tilläggas att jag jobbar på en av sveriges top fem största företag till antal anställa sett, så de har väl ungefär 200 olika adresser i sverige bara.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Ett nytt utmätningsbeslut han göras innan lön men löneförättaren han lägga in allt så jag är lovat återbetalning från kfm!

Du missförstod, har kfm gjort något fel, eller beror ändringen på att du först inte skickade in uppgifter men sedan fick in uppgifter när du fick beslutet?
 

Lotten 37

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
18 November 2014
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Du missförstod, har kfm gjort något fel, eller beror ändringen på att du först inte skickade in uppgifter men sedan fick in uppgifter när du fick beslutet?
Brevet med nya uppgifter hade hamnat hos en granne som inte varit i sin lgh på ett par veckor....så när arvinge fick uppgifter gjorde de en ”skräck” kalkyl på mig och när beslutet kom intakta jag kfm direkt så de justera detta direkt och ett ”riktigt” beslut blev gjort så då har de hunnit dra närmare 8000:- för mkt och det gick inte att stoppa då löner va gjorda men inte utbetalda så när kfm fick pengarna 25/5 så fick de ”för mkt”
 

Lotten 37

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
18 November 2014
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Brevet med nya uppgifter hade hamnat hos en granne som inte varit i sin lgh på ett par veckor....så när arvinge fick uppgifter gjorde de en ”skräck” kalkyl på mig och när beslutet kom intakta jag kfm direkt så de justera detta direkt och ett ”riktigt” beslut blev gjort så då har de hunnit dra närmare 8000:- för mkt och det gick inte att stoppa då löner va gjorda men inte utbetalda så när kfm fick pengarna 25/5 så fick de ”för mkt”
* när kfm Inte ska det stå...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Brevet med nya uppgifter hade hamnat hos en granne som inte varit i sin lgh på ett par veckor....så när arvinge fick uppgifter gjorde de en ”skräck” kalkyl på mig och när beslutet kom intakta jag kfm direkt så de justera detta direkt och ett ”riktigt” beslut blev gjort så då har de hunnit dra närmare 8000:- för mkt och det gick inte att stoppa då löner va gjorda men inte utbetalda så när kfm fick pengarna 25/5 så fick de ”för mkt”

Inget fel från kfms sida direkt egentligen då. :)
 

Lotten 37

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
18 November 2014
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Inget fel från kfms sida direkt egentligen då. :)
Nej nej men de var ”vänliga” att ändra beslutet på studs och kommer återbetala mellanskillnaden.....frågan var bara inom vilket tidsförlopp för jag har svart på vitt Mail dör de fleratslet gånger lovar mig en återbetalning och det förutsätter jag de står fast vid ;)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Nej nej men de var ”vänliga” att ändra beslutet på studs och kommer återbetala mellanskillnaden.....frågan var bara inom vilket tidsförlopp för jag har svart på vitt Mail dör de fleratslet gånger lovar mig en återbetalning och det förutsätter jag de står fast vid ;)

Jadå, räkna med ett par veckor max. Hade det varit fel från kfm så hade det varit mer på.plsts att prioritera
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Om jag har skuldsanering är det risk att de drar pengar från mitt konto då också om de ser att jag har lite mer än vanligt? Tänkte i samband med att jag få hjälp att betala för körkortsutbildningen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp